Koh Phangan - Sista kvallen

Hej hej!
Har kommer ett kort inlagg fran Koh Phangan, ikvall ar sista kvallen pa denna galna party o. En riktigt harlig o om man vill festa och mota trevliga manniskor!
Dock hade jag oturen att aka pa nagon slang av magsjuka i torsdags, sa av vara 5 natter har, har jag varit nykter och druckit vatten 3 kvallar. Sa det ar val inte alls sa roligt, men halsan forst :)

Imorgon kl 12.00 borjar vi varan resa till Bangkok, resan kommer ta oss 18 timmar. Forst en timme till piren, sedan sex timmar bat och avslutningsvis elva timmar nattbuss. Lagomt laddad, men skoj att se Bangkok!

Nu ikvall har vi varit ut och atit, vi var ett gang pa 23 st svenskar som at tillsammans, valdigt trevligt! Ska dra ivag till forfesten nu. Sedan blir det stranden for att kolla in alla manniskor som festar och ar glada!
Puss oh Kram!

Blandade bilder fran resan!

Martin och MaxTioman IslandGanget pa fisketuren

Sadar, antligen nagra bilder fran varan resa! Nu har vi kampat med en seg dator for eran skull!
Se och njut :) Sista bilden pa Mattias ar forovrigt fran ikvall. Nu blir det grillbuffe.
pussohkram

Koh Tao

Hej! Lite snabb info om vad som hander har nere i Thailand. Idag lamnade vi Koh Samui efter 3 lugna och skona natter dar, var lite mer liv och rorelse dar an koh lanta, sa det var skoj! Men tiden borjar rinna ut, sa vi drog vidare idag till Koh Tao, ungefar 2 timmars bat resa ifran Koh lanta.
Har blir vi formodligen 2 natter, sedan aker vi ner till Koh phangan for att festa loss nagra dagar, det ar dar fullmoon party ar, under hogsasongen som borjar nu brukar det vara 25000 glada fest manniskor pa samma strand, galet! Men tyvarr maste vi lamna Koh Phangan dagen fore sjalvaste fullmoon Party ar, pga resa upp till bangkok. Men enligt rykten ska dagarna innan fullmoon vara bast pa Koh Phangan, sa vi hoppas pa nagra roliga festdagar anda!

Ikvall har vi tagit ett kvallsdopp och tittat pa en vacker solnedgang, nu kollar vi runt pa natet och om en timme ska vi satta oss pa en sportbar och kolla in matchen Livepool-Man U.
Puss oh kram fran Koh Tao

Mycket har hant!

Nu var det ett tag sen jag skrev, ska forsoka sammanfatta allt som har hant lite kort sa ni har bra koll pa oss!
Senast jag skrev var vi ju pa rawai beach hos harliga MAX, en toppen kille som hade ett grymt place i Phuket:)

Planen var att lamna Max och rawai pa sondag morgon, men den planen blev det andring pa, for nar vi var ut och at middag pa lordagkvall, sa lyckades mattias ata notter och min gode mattias ar allergisk mot notter, sa han fick en kraftig allergichock, och det hela slutade pa Bangkok Hospital i Phuket! Dar fick vi tillbringa ett dygn, och det sjukhustet var inte som hemma i sverige kan jag da bertta.

Nar vi val kom in pa overnattningsrummet, sa trodde jag att vi var pa ett hotell, enda som tydde pa att vi befann oss pa ett sjukhus var att mattias hade dropp i armen. Sa den natten var faktiskt riktigt behaglig efter att mattias frisknat till saklart, han blev i stort sett aterstalld runt 00.00, sa vi kunde somna gott anda! Jag lag pa en stor soffa bredvid min kara kamrat och vakade over honom. \
Dagen efter vart dock lite varre, mattias skulle fa traffa doktorn runt 11.00 sa dom, men saklart kom doktorn inte forens 13.00, sedan blev mattias utskriven och vi skulle bara vanta pa att alla forsakringspapper skulle bli klara.
Men det skulle visa sig ta riktigt lang tid, sa timmarna gick och gick, och rastlosheten tog over, jag akte lite hiss och kopte godis at min kamrat som lag och var rastlos i blaa sjukhusklader i sjuksangen, tyckte det var lika bra att han stannande pa rummet utifall forsakringsfolket skulle dyka upp.
17.30 var dock klockslaget da vi blev befriade fran Bangkok Hopistal efter ett dyng pa sjukan, da blev det en taxi hem till max i rawai och dar blev det en middag, denna gang utan notter och sedan somnade vi gott.

Mandag morgon blev istallet varan resdag till koh lanta, val framme pa koh lanta sa insag vi att rykten vi hade hort om att det bara var chill chill chill pa on stamde. Vi hittade ett myigt stalle nara havet, med en mysig resturange och en trevlig pool. Sa dar tillbringade jag i stortsett mina 3 dagar pa Koh lanta, jag lag vid poolen, badade och hade det allmant underbart! Mattias var dock lite mer i farten, han var ute med mopeden och tittade runt lite.

Idag har det varit resdag, vi har bytt vastkusten mot ostkusten, och nu befinner vi oss pa on Koh Samui. Har blir vi nagra dagar, innan vi jobbar oss upp mot Bangkok, tankte stanna pa Koh tao och Koh Pangan innan.
Sedan skiljs vara vagar formodligen 4 november, da mattias flyger till bali och jag aker ner till Phuket igen.
Tiden springer ivag har nere ska ni veta!

Sadar, nu har ni lite koll pa oss igen, ska forsoka skriva snart igen!
pussohkram fran thailand!

Ps, B.B.S Gnidde startade i tisdags, och slutade aterigen 2.a. Nojda som tusan, men vantar ivrigt pa forsta segern!Ds.

Phuket

Nu har vi lamnat Phi Phi Island, efter en helt underbar vecka, med sol, bad, dans och nya vanner i bagaget. Just nu befinner vi oss i Phuket, Rawai Beach, dar vi bor hos en kille som vi traffade pa phi phi, hans pappa ager ett fint hus med spa. Sa det ar riktigt trevligt, borjade dagen med ett bad i bubbelpoolen te.x. Sedan drog vi ut pa moped aventyr, kostar typ 40 svenska att hyra, och da far man ha mopeden 24 timmar. Vi akte upp och tittade till den enorma statyn big Buddha, riktigt lackert var det, den stor pa hogsta platsen med enorm utsickt over phuket.
Sedan har vi tillbringat eftermiddagen med att ligga och steka pa kata beach, en giganstisk strand ca 10 km ifran dar vi bor fortillfallet. Kata beach ar ju forovrigt stranden vi ska hanga pa forsta veckan nar grabbarna fran ljusdal anlander. Sa det ser jag framemot:)

Imorgon eller sondag drar jag och Mattias vidare, och da formodligen till koh lanta, vet inte sa mycket om det stallet, men tror det blir nagra dagars chill. Efter det ska vi hitta nagot mer stalle att besoka innan vi drar upp till bangkok, dar vara vagar skiljs. Tiden bara springer ivag har nere ska ni veta. alskar verkligen detta liv!:)

Kvallen kommer nog att tillbringas i poolen, soffan och sedan sangen, man blir trott av att chilla ska ni veta:)

puss oh kram, saknar faktiskt er dar hemma aven fast vi har det kanon!!

Phi Phi Island - Sista kvallen ( En manad har gattt )

Ikvall ar sista kvallen pa phi phi island, imorgon lamnar vi on, dock har vi inte bestamt vart vi ska aka, men det beslutar vi senare under kvallen. Phi Phi har varit grymt!
Igar var vi ute hela dagen pa en fiskebat, vi var 6 svenskar som hyrde en bat, sa vi hade en bat och tre personal for oss sjalva. Akte runt och fiskade, sag underbara platser och avslutade pa maya beach (Stranden dom spelar in filmen The beach) Det var magiskt vackert, helt otoligt, vi hoppade i fran baten, simmade in till nagra klippor, sa passerade vi genom en liten grotta och sprang tvarsover den lilla on och dar lag stranden. Det var en obeskrivlig kansla :) Far beratta mer om Phi Phi nagon annan dag.

Har forovrigt varit ute pa resande fot en manad idag. Och vill inte att det ska ta slut, ar helt underbart!
Nu blir det middag och formodligen lite fest ikvall, far se om kroppen orkar, men kanske borde offra sig, ar anda sista kvallen med Phi Phi ganget :)

puss oh kram
ps, igar rakade jag av mej haret, bild kommer senare. ds.

Living the dream - Phi Phi Island

Precis vaknat efter en middagslur, blir sena natter har pa Phi Phi Island, klockan ar snart 19.30 och det ar dags for dusch och sedan dags for middag och fest.
Phi Phi handlar mycket om fest, och det ar otroligt roligt! Glada partymanniskor overallt, sa det kanns riktigt bra att vi verkligen har chillat i 3 veckor infor denna o, for har vilar man inte sa mycket :) Ikvall ska vi forsoka se Sverige - Danmark, varit ner pa en svenskagd bar och dom forsoker fixa kanalen, sa vi kan titta pa matchen dar!

Kort kort info om Phi Phi kom dar, nu ar min datatid slut, men sa ingen missuppfattar, sa tror jag faktisk att Phi Phi Island ar paradiset pa jorden, om man vill ha partyliv och massa manniskor i rorelse :)

Och bjorne N, daligt med tips har nere, du far helt enkelt lita pa harryboy, nu nar travpimpen har semester :).

Thailand nasta.

Ja, idad lamnar vi Malaysia och drar till Thailand!  :)

puss oh kram

Kuala Lumpur , del 2

Nu ar vi i Kuala Lumpur igen, vi har hunnit med att besoka Tioman Island, Kapas, och Perhentian som ni sakert har fortstatt om ni last tidigare inlagg.
Idag har vi endast haft en resdag, ca 9 timmars galen buss resa ner till KL, dom oser verkligen pa vagarna har, sa man sover fan inte manga timmar under resans gang.
Nu ikvall har vi checkat in pa ett hostel och atit mat, blir lite dator sen sova.
Imorgon ska vi fixa visum infor Thailand och kolla upp alla detaljer som galler, tanken ar att vi ska aka tag till Thailand, men ska vi vara arliga sa har vi ingen storre koll pa nar hur var taget gar, sa ska fixas lite imorgon. Sedan ar planen att runda av dagen med Pizzahut pa kvallen, jag ser framemot det som ni sakert forstar :)

Ja, planen lyder alltsa att ta tag till Thailand, och det sker formodligen pa torsdag morgon. Sedan blir det Thailand 40-45 dagar framover. 5 November kommer David, andre och Anges ner till Krabi, sa da ar planen att jag ska mota upp dom och hanga med dom 2 veckor, och sedan ar formodligen mitt aventyr over. Men inga beslut ar tagna mer an att jag ska mota upp dom i krabi, sa vi far se. Mattias aker till Bali i borjan av november, sa dar skiljs vara vagar iaf.
Sa dar, nu har ni koll pa oss ett tag framover, skriver igen sa fort det hander nagot skoj, formodligen fran Thailand da!

puss oh kram :)

Bloggen lever!

Sadar, antligen internet igen :) Ska slanga ihop nagra snabba rader om vad som hant sedan jag skrev sist.
Nar jag skrev sist sa befann vi oss i KL, dagen efter blev det buss till Johaur Baur, darifran hade vi ca 13 mil kvar till malet Mersing, for att hinna med sista baten for dagen ut till Tioman Island, val i JB var alla bussar fulla for det var ju hogtiden Ramadhan, och alla hade semester.
Efter manga om och men, sa traffade vi iaf 2 tjejer fran england som var ute pa resande fot, vi bestamde oss for att dela en taxi med dom sista biten. Taxiresan pa ca 14 mil skulle ta ungefar 1,5 timme.
Problemet var att det var kaos pa motervagen, sa efter ca 4 timmar i en trangtaxi bil med en stor vaska i knaet och 2 engelsktalande kvinnor bredvid mej, jag briljerade med min svengelska, NOT!(mattias satt i framsatet och holl stallningarna) sa var vi antligen framme i Mersing, sjalvklart hade vi missat sista farjan ut till Tioman, sa det blev bara att forsoka hitta ett hotell i byn Mersing for att ta morgonfarjan, att tilllagga ar att Mersing ar varldens minsta fiskeby, (forutom Marang, en annan fiskeby 5 timmarbort, dar farjorna till Perhentian island gar ifran, dock ar det en annan historia). Vilket fall sa hittade vi ett hotell och dagen darpa begav vi oss ut till Tioman Island.

Val pa plats, sa var alla besvar som bortblasta, tioman ar en underbar plats, inte paradiset, men helt underbart! I borjan var jag lite skeptisk, for man hade sa stora forvantningar efter allt man last, men for varje dag som gick, sa alskade jag platsen mer och mer. Vi blev dar 6 natter innan vi begav oss vidare.
Pa tioman tillbringade vi dagarna med sol, bad och snorkling, forsta gangen jag snorklar.
En dag drog vi ut pa djungelaventyr, da vi passerade ratt over on genom djungel, for att komma till en plats som kallades monkeybay, promenaden tog ca 1 timme, svarterrang och hoga berg, vi var riktigt trotta nar vi kom fram!
Pa vagen mote vi pa antalet odlor, och sedan 4 apor, som i borjan kandes lite hotfulla, men Mattias tog en pinne och jagade bort dom medan jag stod i bakgrunden och hejade pa! Ett riktigt aventyr var det! :)
Sedan tillbringade vi kvallarna med att ata god mat, spela dart, ta nagon ol och kolla pa fotboll med snubben som agde stallet dar vi bodde, en riktigt harlig kille vid namn Eddie som man inte kommer glomma bort i forsta taget!

Nar vi val bestamde oss for att lamna Tioman for nya aventyr, sa begav vi oss upp 5 timmar i landet till en o som heter Paulu Kapas, dar tillbringade vi 2 natter, en liten sot o, med ca 10 turister totalt pa hela on nar vi var dar fortrillfallet. Sa dar var det verkligen att bara relaxa!
Aven pa Kapas begav vi oss ut pa djungelpromenad, for att komma till den klippa sidan av on, lite svarare terrang an pa tioman, men tack och lov mycket plattare. Dar stotte vi pa en stor spindel och en orm, det var nastan laskigare an Aporna!

Efter Kapas fortsatte vi uppat 3 timmar, och det ar dar vi befinner oss nu, pa on Perhentian Island, och har finns det internet till varan stora gladje, min mobil har fuckat ur, sa internet ar i stortsett mitt alternativ att prata med er hemma i Sverige fortsattningsvis.

Idag har vi bara legat pa stranden och degat, nar vi kom hem till stugan, sa slange vi pa oss lopskorna och sprang en strandrunda pa ca 25-30 min. Nu efter detta blir det mat och sedan bara lugnt, ska upp imorgon for en heldag pa havet, blir en snorkling tur! Ska simma bland fina koraller, skoldpaddor och hajar, dock kommer jag inte hoppa i vid hajpartier!! :)

Ne, nu maste jag logga ur, hoppas ni har fatt en uppfattning om hur bra vi har det, sa ska jag forsoka skriva snart igen :)
Hittar ni massa stavfel eller daliga meningar far ni har forstaelse for att jag hets skriver lite nu nar jag sitter pa internet cafe och vill fa med allt viktigt! ;)

Pussar och Kramar fran Perhentian Island!