Mycket har hant!

Nu var det ett tag sen jag skrev, ska forsoka sammanfatta allt som har hant lite kort sa ni har bra koll pa oss!
Senast jag skrev var vi ju pa rawai beach hos harliga MAX, en toppen kille som hade ett grymt place i Phuket:)

Planen var att lamna Max och rawai pa sondag morgon, men den planen blev det andring pa, for nar vi var ut och at middag pa lordagkvall, sa lyckades mattias ata notter och min gode mattias ar allergisk mot notter, sa han fick en kraftig allergichock, och det hela slutade pa Bangkok Hospital i Phuket! Dar fick vi tillbringa ett dygn, och det sjukhustet var inte som hemma i sverige kan jag da bertta.

Nar vi val kom in pa overnattningsrummet, sa trodde jag att vi var pa ett hotell, enda som tydde pa att vi befann oss pa ett sjukhus var att mattias hade dropp i armen. Sa den natten var faktiskt riktigt behaglig efter att mattias frisknat till saklart, han blev i stort sett aterstalld runt 00.00, sa vi kunde somna gott anda! Jag lag pa en stor soffa bredvid min kara kamrat och vakade over honom. \
Dagen efter vart dock lite varre, mattias skulle fa traffa doktorn runt 11.00 sa dom, men saklart kom doktorn inte forens 13.00, sedan blev mattias utskriven och vi skulle bara vanta pa att alla forsakringspapper skulle bli klara.
Men det skulle visa sig ta riktigt lang tid, sa timmarna gick och gick, och rastlosheten tog over, jag akte lite hiss och kopte godis at min kamrat som lag och var rastlos i blaa sjukhusklader i sjuksangen, tyckte det var lika bra att han stannande pa rummet utifall forsakringsfolket skulle dyka upp.
17.30 var dock klockslaget da vi blev befriade fran Bangkok Hopistal efter ett dyng pa sjukan, da blev det en taxi hem till max i rawai och dar blev det en middag, denna gang utan notter och sedan somnade vi gott.

Mandag morgon blev istallet varan resdag till koh lanta, val framme pa koh lanta sa insag vi att rykten vi hade hort om att det bara var chill chill chill pa on stamde. Vi hittade ett myigt stalle nara havet, med en mysig resturange och en trevlig pool. Sa dar tillbringade jag i stortsett mina 3 dagar pa Koh lanta, jag lag vid poolen, badade och hade det allmant underbart! Mattias var dock lite mer i farten, han var ute med mopeden och tittade runt lite.

Idag har det varit resdag, vi har bytt vastkusten mot ostkusten, och nu befinner vi oss pa on Koh Samui. Har blir vi nagra dagar, innan vi jobbar oss upp mot Bangkok, tankte stanna pa Koh tao och Koh Pangan innan.
Sedan skiljs vara vagar formodligen 4 november, da mattias flyger till bali och jag aker ner till Phuket igen.
Tiden springer ivag har nere ska ni veta!

Sadar, nu har ni lite koll pa oss igen, ska forsoka skriva snart igen!
pussohkram fran thailand!

Ps, B.B.S Gnidde startade i tisdags, och slutade aterigen 2.a. Nojda som tusan, men vantar ivrigt pa forsta segern!Ds.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0