Andra Placering

Ja, idag var det dags för start med B.B.S Gnidde igen, och vi kände på oss att idag skulle vi verkligen vara där framme om allt stämde. Starten gick och det blev många galopper, efter ca 500 satt Pappa och gnidde i dödens(dödens=snett utan för ledaren, först i andra spår, tyngsta löpvägen i ett travlopp, därav namnet "dödens"), där låg dom hela loppet och när dom väl svängde in på upploppet, så handlade det om två hästar, det var ledaren Stjärnolle och Gnidde som satt utvändigt, det blev en hårdkamp hela upploppet, men Gnidde som fått dragit det tunga lasset utvändigt ledaren orkade inte riktigt förbi och slutade 2.a. Självklart väldigt nöjd med hästen och loppet då han sänkte sitt rekord till 18.9, även fast vi vet att det finns mer att hämta, men han är ny och orutinerad, så han måste få ett antal  starter på sig innan man verkligen kan kräva max utav honom:) 


Det var en kort sammanfattning från tävlingarna idag, nu är jag riktigt trött och ska sova, imorgon börjar packningen inför Asien resan. Åker ner till Stockholm på lördag, och lämnar landet på måndag. Riktig resfeber tränger sig på.
Glöm ej att följa våran resa, kommer skriva några rader då och då här på denna blogg som sagt
;)

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Rosen

Hallå där! =) Blev lite nyfiken när jag såg att det stod B.B.S Gnidde... Visst är det Hans Svedin från Stall Bergslyckan som kör han va? eller rätta mig om jag har fel!? =P



/RosenHansson

2009-11-11 @ 20:18:23
URL: http://rosenhansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0